Zasady przyjęć
- Wizytę w poradni można umówić wyłącznie telefonicznie .
- Konsultacja specjalistyczna jest pierwszą wizytą w naszej poradni. Warto na to spotkanie przynieść posiadaną dokumentację (np. książeczkę zdrowia, dotychczasową dokumentacje medyczną i psychologiczną). Jeżeli rodziców kieruje szkoła, przedszkole lub inna instytucja, warto poprosić o napisanie informacji o problemie. Powyższa dokumentacja jest niezwykle pomocna w zaplanowaniu i skróceniu czasu przeznaczonego na proces diagnostyczny i terapeutyczny. Jeśli rodzic nie jest zdecydowany do jakiego specjalisty powinien trafić, pierwsza wizyta powinna być konsultacją psychologiczną.
- Kolejne wizyty są zaplanowane w uzgodnieniu z rodzicami i wynikają ze wstępnej diagnozy po przeprowadzonej konsultacji psychologicznej. Konsultacja psychologiczna może być też wizytą doraźną, jeżeli w jej wyniku uda się pomóc w rozwiązaniu problemu.
- Każda umówiona wizyta jest potwierdzana telefonicznie przez recepcję lub poprzez wysłanie SMS-a. Brak SMS-a nie oznacza, że wizyta została odwołana.
- Odwołanie wizyty następuje na życzenie klienta z co najmniej dwudniowym wyprzedzeniem.
- Bardzo prosimy o odwoływanie wizyt telefonicznie lub SMS-em.
- Niestawienie się na wizytę lub odwołanie wizyty w dniu, kiedy ma się ona odbyć, skutkuje pobraniem opłaty jak podano w cenniku.
- Spóźnienie się na wizytę nie oznacza, że zaplanowana wizyta odbędzie się w pełnym wymiarze czasowym przewidzianym na wizytę.
- Klient może wystąpić z prośbą o wydanie opinii lub opisu przeprowadzonych testów i badań. Czas przygotowania opinii lub opisu od momentu wykonania badań lub złożenia zapotrzebowania wynosi około 2 tygodni.
Cennik
KONSULTACJE | CENA | ||||
---|---|---|---|---|---|
Konsultacja psychiatryczna (więcej ) | |||||
Konsultacje u lekarza psychiatry mają na celu ocenę stanu zdrowia dziecka i określenie podłoża jego trudności emocjonalnych. Każda konsultacja psychiatryczna trwa ok. 50 minut – pełna diagnoza problemu może obejmować 1-3 konsultacje. Konsultacje kontrolne lub dotyczące leczenia farmakologicznego mogą być krótsze – do 30 minut. O cenie konsultacji decyduje lekarz. Jeżeli konsultacja dotyczy dziecka poniżej 10 roku życia, na pierwsze spotkanie powinni przyjść sami rodzice. Starsze dzieci i młodzież zapraszamy na pierwsze spotkanie wspólnie z rodzicami.
Celem konsultacji psychiatrycznych jest:
|
|||||
Konsultacja psychologiczna (więcej ) | 220 zł | ||||
Proponujemy konsultacje psychologiczne w tym z psychoterapeutą oraz terapeutą uzależnień. Konsultacja psychologiczna jest najczęściej pierwszą wizytą w naszej poradni, na którą przychodzą sami rodzice (bez dziecka). Na to spotkanie rodzice powinni przynieść posiadaną dokumentację (książeczkę zdrowia, dokumentację medyczną i/lub psychologiczną), która jest niezwykle pomocna w zaplanowaniu wspólnie z rodzicem procesu diagnostycznego i terapeutycznego. Konsultacje psychologiczne dotyczą w szczególności:
Celem konsultacji psychologicznej jest:
|
DIAGNOZY | Cena | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Diagnoza psychologiczna (więcej ) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
W przypadku konieczności dodatkowej liczby spotkań cena za diagnozę może ulec zmianie. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Diagnoza całościowych zaburzeń rozwoju (Autyzm, Zespół Aspergera) Diagnozę całościowych zaburzeń rozwoju rozpoczynamy po konsultacji psychologicznej i po wynikach Kwestionariusza ASRS. (więcej ) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Diagnoza całościowych zaburzeń rozwoju (Autyzm, Zespół Aspergera) powinna obejmować następujące obszary:
Uwaga: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Diagnoza zespołu nadpobudliwości psychoruchowej ADHD (więcej ) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Diagnoza zespołu nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) powinna obejmować następujące obszary:
|
TERAPIE GRUPOWE | CENA |
---|---|
Spotkania psychologiczna z elementami arteterapii (więcej ) | 60 zł |
Pomaga uzewnętrznić emocje, pragnienia, dążenia, myśli. Jest formą komunikacji z samym sobą i z innymi ludźmi. W trakcie zajęć możliwa staje się zmiana sposobu odbioru otaczającej rzeczywistości. Dzięki niej dziecko zaczyna nabierać dystansu w stosunku do własnych, niekiedy trudnych przeżyć, uczuć i doświadczeń. Arteterapia w pracy z dziećmi to rozbudzenie ich wyobraźni, zachęcanie do otwarcia się na nieograniczone możliwości twórczego działania zmysłami: dotykiem, wzrokiem, słuchem. Mogą także pomóc wyrazić i ukoić trudne emocje. Jednocześnie dzieci poznają lepiej siebie nawzajem i odmienność drugiego człowieka. Główną korzyścią dla korzystających z arteterapii jest uwolnienie nagromadzonych emocji, zmniejszenie poziomu napięcia, akceptacja siebie, możliwość lepszego poznania motywów własnych zachowań. Zajęcia grupowe dedykowane dzieciom nadmiernie wrażliwym emocjonalnie, lękowym, zahamowanym, nieśmiałym w różnych grupach wiekowych. |
|
Trening koncentracji uwagi (więcej ) | 60 zł |
Koncentracja to umiejętność skupiania i utrzymywania uwagi na ściśle określonych zadaniach. Wiele dzieci ma skłonność do stałego rozproszenia uwagi. Umiejętność koncentracji uwagi można ćwiczyć. Wymaga to wysiłku zarówno ze strony dziecka, jak i rodzica (lub nauczyciela) motywującego je do tej pracy. Podczas treningu dziecko uczy się jak: wykonać zdania w adekwatnym czasie, gospodarować czasem i planować wykonanie zdania, kończyć podejmowane polecenia, nie rozpraszać się na drobnych bodźcach, zapamiętywać treści czytane i mówione, reagować na polecania, poczekać na swoją kolej. Dzięki treningowi dziecko potrafi wsłuchać się we własne uczucia i zaczyna świadomie postrzegać własną osobę, ma wypracowany harmonogram dnia, umiejętność relaksowania się, aktywnego spędzania czasu i dbania o prawidłowe odżywanie. Zajęcia dedykowane są dzieciom klasy IV-V i VI-VIII (w grupie 4 osobowej). |
|
Zajęcia „Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej” (więcej ) | 60 zł |
Profilaktyczny program stymulujący rozwój kompetencji społeczno-emocjonalnych. Zajęcia mają na celu:
Zajęcia są przeznaczone dla dzieci w wieku 8-12 lat. Cykl zajęć trwa 20 spotkań. |
|
Zajęcia „Mam Moc” (więcej ) | 60 zł |
Pewność siebie to stan, w którym czujemy się dobrze we własnej skórze. To akceptowanie siebie wraz z całym zestawem niedoskonałości. To wspieranie i docenianie tego, kim jesteśmy. Jedno z najważniejszych zadań w rozwoju osobistym. Proponujemy cykl 16 spotkań, których celem jest wypracowanie pozytywnej oceny siebie, lubienie samego siebie, zdrowej relacji z samym sobą, umiejętność dostrzegania własnych zalet i talentów, docenianie ich, cieszenie się nimi i umiejętność mówienia o nich bez fałszywej skromności, nauka wyrozumiałości wobec siebie, umiejętności wybaczania sobie swoichbłędów, akceptowania swoich wad i niedoskonałości (świadomość, że ma je każdy z nas), zdolności działania pomimo strachu i wątpliwości, które w nas są. Zajęcia grupowe dla dzieci i młodzieży klasy IV-V i VI-VIII. |
|
Trening Zastępowania Agresji (TZA) (więcej ) | 70 zł |
Przyczynami zachowań trudnych – obok braku znajomości przez dzieci i młodzież alternatywnych zachowań korygujących nieprawidłowe funkcjonowanie – są deficyty kontroli impulsywności.Program psychologiczny ma na celu modelowanie i wzmacnianie adaptacyjnych schematów zachowań. Na spotkaniach stosujemy elementy: modelowania, odgrywania ról, informacji zwrotnej, przenoszenia umiejętności.
Zajęcia grupowe przeznaczone są dla dzieci od 7 roku życia i młodzieży. |
|
Zajęcia stymulujące rozwój małego dziecka (więcej ) | 60 zł |
Celem tych zajęć jest:
Zajęcia grupowe przeznaczone są dla małych dzieci od 2-4 roku życia. Cykl zajęć obejmuje 10 spotkań. |
|
Trening Umiejętności Społecznych (TUS) (więcej ) | 70 zł |
Zajęcia prowadzone są w małych grupach (max. 6- 8 dzieci). Celem zajęć jest między innymi kształtowanie kompetencji społecznych, umiejętności komunikacyjnych, modyfikowanie zachowań na akceptowane społecznie, poznanie metod radzenia sobie z emocjami i doskonalenie umiejętności spędzania czasu wolnego. Dzieci odkrywają zalety współpracy, poznają możliwości radzenia sobie ze złością i lękiem. Kryterium doboru do grup jest wiek i poziom funkcjonowania dziecka. O doborze do danej grupy decydują terapeuci. Grupa jest prowadzona przez dwóch terapeutów (terapeuta prowadzący oraz terapeuta model). Jest to forma treningu grupowego, bazująca na konkretnej wiedzy, którą posiada i przekazuje osoba prowadząca. Uczestnicy otrzymują informacje i wskazówki jak należy się zachować w konkretnej sytuacji społecznej. Kolejnym istotnym elementem treningu jest założenie, że kluczową rolę w procesie nabywania umiejętności społecznych pełnią rówieśnicy i ich modelujące zachowania oraz postawy. Każda grupa posiada zindywidualizowany program zajęć, dostosowany do jej potrzeb i poziomu funkcjonowania. |
|
Trening Umiejętności Społecznych (TUS) – diada (grupa dwuosobowa) (więcej ) | 80 zł |
Zajęcia prowadzone są w małych grupach (max. 6- 8 dzieci). Celem zajęć jest między innymi kształtowanie kompetencji społecznych, umiejętności komunikacyjnych, modyfikowanie zachowań na akceptowane społecznie, poznanie metod radzenia sobie z emocjami i doskonalenie umiejętności spędzania czasu wolnego. Dzieci odkrywają zalety współpracy, poznają możliwości radzenia sobie ze złością i lękiem. Kryterium doboru do grup jest wiek i poziom funkcjonowania dziecka. O doborze do danej grupy decydują terapeuci. Grupa jest prowadzona przez dwóch terapeutów (terapeuta prowadzący oraz terapeuta model). Jest to forma treningu grupowego, bazująca na konkretnej wiedzy, którą posiada i przekazuje osoba prowadząca. Uczestnicy otrzymują informacje i wskazówki jak należy się zachować w konkretnej sytuacji społecznej. Kolejnym istotnym elementem treningu jest założenie, że kluczową rolę w procesie nabywania umiejętności społecznych pełnią rówieśnicy i ich modelujące zachowania oraz postawy. Każda grupa posiada zindywidualizowany program zajęć, dostosowany do jej potrzeb i poziomu funkcjonowania. |
TERAPIE INDYWIDUALNE | CENA |
---|---|
Spotkania psychologiczne (więcej ) | 180 zł |
Spotkania psychologiczne polegają głównie na stymulacji rozwoju poznawczego, społecznego, emocjonalno-motywacyjnego i mocnych stron dziecka, a także wyrównywaniu deficytów rozwojowych. Terapeuta czuwa nad prawidłowym procesem rozwoju dziecka, w tym jego emocji, motywacji, wartości i postaw (również społecznych) a także pomaga w zrozumieniu sytuacji trudnych (rozwodu, śmierci, choroby itp.). Terapia psychologiczna jest prowadzona z wykorzystaniem wielu metod i technik, które są dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka za rozmowy psychologicznej, ćwiczeniom koncentracji uwagi, metodom projekcyjnym (rysunek), treningowi zachowań społecznych (odgrywanie scenek), elementom muzykoterapii, metodzie stymulacji polisensorycznej i doskonaleniu koordynacji wzrokowo-ruchowej, metodzie rozwijającej aktywność własną. Dzięki terapii psychologicznej dziecko podejmuje i kontynuuje działania z własnej chęci, odczuwa satysfakcję z pracy, poszukuje, odkrywa i realizuje siebie, uzupełnia deficyty, czuje się dowartościowane, akceptuje siebie, rozwija swoje najlepsze strony, poprawia funkcje poznawczo – pamięciowe, uwagę i spostrzeganie. Terapia indywidualna to regularnie organizowane spotkania (trwające 50 minut), które prowadzone są przez tego samego terapeutę. Ich częstotliwość zależy od potrzeb dziecka (najczęściej 1-2 razy w tygodniu). Każdy cykl terapeutyczny rozpoczyna się od wstępnych konsultacji z rodzicami, podczas których psycholog przeprowadza diagnozę trudności i ustala cele spotkań. Czas trwania terapii jest uzależniony od indywidualnych potrzeb dziecka. |
|
Spotkania uzależnień (więcej ) | 180 zł |
Dotychczas najwięcej niepokoju wśród rodziców, których dzieci dorastają i wkraczają w wiek nastoletni, budziły takie problemy jak ryzyko sięgnięcia przez dziecko po różnego rodzaju substancje psychoaktywne. Zjawisko takie występowało, występuje i będzie występować pomimo dosyć dobrze poznanego już problemu. To, co obecnie zaczyna niepokoić wielu rodziców, to wciąż pojawiające się nowe formy uzależnień. Są to tak zwane uzależnienia behawioralne, które obok środków odurzających stanowią poważne zagrożenie dla zdrowego rozwoju młodego człowieka. Do tej grupy uzależnień zaliczamy aktywności związane z urządzeniami umożliwiającymi poruszanie się po coraz bardziej ”wirtualnym” świecie (np. komputery, tablety, telefony komórkowe, nieograniczone zasoby Internetu). Koncentracja na czynności, która jest przyjemna lub związana z hobby wywołuje w dziecku radość, motywację i satysfakcję. Dopóki dziecku nie sprawia trudności przerwanie danej czynność nie ma powodu do niepokoju. Kiedy jednak ulubiona czynność przeradza się w uzależnienie, wówczas dziecko czy nastolatek przeżywa inne emocje – są to m.in.: napięcie, stres, lęk, niepokój, złość, przemijająca euforia, poczucie pustki i beznadziejności. Dochodzi do utraty kontroli nad daną czynnością i zaniedbywania ważnych spraw takich jak szkoła, rodzina, rówieśnicy. Doświadcza również strat w zdrowiu psychicznym i somatycznym. Terapia uzależnień polega na regularnych spotkaniach o stałej częstotliwości, cały czas z tym samym terapeutą. Częstotliwość spotkań oraz czas trwania całego cyklu terapeutycznego uzależnione są od celów i złożoności problemów. Dostosowuje się je indywidualnie do każdego pacjenta. Pojedyncza sesja trwa 50 minut. |
|
Psychoterapia (więcej ) | 180 zł |
Psychoterapia jest metodą rozwiązywania problemów (m.in. zaburzenia relacji i więzi) i leczenia zaburzeń psychicznych (m.in. depresja, zaburzenia lękowe, nerwicowe) za pomocą relacji pacjenta z terapeutą. W zależności od problemu i stopnia jego nasilenia, stosuje się różne rodzaje i metody psychoterapii. W naszej poradni pracujemy, opierając się przede wszystkim na koncepcji poznawczo-behawioralnej, psychodynamicznej i Gestald. Psychoterapia indywidualna dla dzieci młodszych opiera się na kierowanej zabawie. Wykorzystujemy różne formy ekspresji (rysowanie, układanie, lepienie, nadawanie ról itp.). Podążamy za zainteresowaniami dziecka w celu stworzenia zaufania i relacji terapeutycznej. Podczas terapii dziecko, wykorzystując swoją naturalną aktywność w zabawie i rozmowie, przekazuje ważne dla niego sprawy i problemy, pokazując jednocześnie, w jaki sposób je przeżywa. dzięki czemu możliwe staje się korygowanie niekorzystnych emocji i trudności blokujących rozwój dziecka. Kluczowym działaniem dla skuteczności terapii jest takie jej prowadzenie, aby zbudować świadomość problemów i metodyki ich rozwiązywania u rodziców dziecka. Spotkania z rodzicami służą temu, by pomóc im w jak najlepszym rozumieniu swojego dziecka, jego wewnętrznego świata, postrzegania i przeżywania siebie i innych (dotyczyć to może np. lepszego rozumienia przebiegu rozwoju dziecka i jego kryzysów, problemów separacyjnych, seksualności, fobii, zachowań agresywnych). W efekcie rodzic staje się kompetentny do podejmowania działań wpływających na dziecko w ich codziennych relacjach. Psychoterapia dla dzieci starszych i młodzieży ma na celu bezpośrednie wsparcie w znalezieniu skutecznych metod radzenia sobie z problemami, z którymi się zgłaszają. Są one najczęściej związanez lękiem, depresją, zaburzeniami snu, zaburzeniami odżywiania (bulimią, anoreksją), przeżywaniem konfliktów wewnętrznych, stresem oraz zachowaniami autoagresywnymi, trudnościami zdrowotnymi o nie wyjaśnionym w badaniach medycznych pochodzeniu, a także trudnościami w nawiązywaniu relacji z innymi ludźmi. Powodem zgłoszenia może być też kryzys wartości, doświadczenie uczucia pustki, poczucie braku sensu życia, doświadczanie przemocy fizycznej lub psychicznej, cierpienia z powodu utraty bliskiej osoby. Poza spotkaniami w ramach psychoterapii dla dzieci jak i młodzieży proponujemy wsparcie w postaci spotkań rodzicielskich (rodzice i psychoterapeuta), które mogą pomóc w bliższym przyjrzeniu się problemom. Służą one w zrozumieniu sytuacji dziecka/nastolatka i właściwej z nim komunikacji, a tym samym umożliwiają rodzicom tworzenie lepszych, bardziej satysfakcjonujących relacji ze swoimi dziećmi. Sesje terapeutyczne odbywają się raz w tygodniu, o stałych porach. Czas sesji to 50 minut. Długość terapii zależy od zgłaszanego problemu i potrzeb pacjenta. Psychoterapia poprzedzona jest konsultacją .W przypadku osób niepełnoletnich konsultacja odbywa się z rodzicem bądź opiekunem młodej osoby. Nastolatek po ukończeniu 18. roku życia na terapię może zgłosić się samodzielnie. W trakcie konsultacji terapeuta zapoznaje się ze zgłaszanymi problemami i ustala z pacjentem cele pracy terapeutycznej oraz okres trwania psychoterapii. |
INNE | CENA |
---|---|
Obserwacja w środowisku szkolnym/przedszkolnym/domowym | cena do ustalenia indywidualnie |
Wydanie pisemnej opinii / informacji z wynikami badań. | 200 zł |
Wydanie pisemnej opinii po odbytej terapii indywidualnej i grupowej | 100 zł |
Wydanie opinii lekarskiej | 70 zł |
Zaświadczenie o udziale w zajęciach indywidualnych i grupowych | bezpłatne |